środa, września 14, 2011

Najlepszy jak dotąd weekend w USA + Mięsiąc!

Tytuł... tytuł dotyczy RYE Fall Orientation 9-11.09.2011! Było niesamowicie!! 21 inbound z 15 krajów świata, a dodatkowo 22 Rebound, czyli wymieńcy z Alaski którzy w te wakacje powrócili ze swoich wymian.
15 krajów to: Francja, Brazylia, Kyrgyzstan, Dania (2 wymieńców) Bolivia, Meksyk ( 2), Niemcy (3), Ekwador, Thailand, Japonia, Taiwan(2), Finlandia, Indonezja (2), Rosja, Polska (2)
To niesamowite jak w 3 dni staliśmy się wielką międzynarodową rodziną!! Wszyscy się rozumieliśmy pomimo różnic językowych ( jedni potrafią mówić bardzo dobrze, ale są też tacy którzy nie potrafią nic). Podczas tych 3 dni oczywiście zasady, ale oprócz tego tyle zabawy z najlepszymi ludźmi na świecie!! Każdy z nas dostał zadanie uzbierać pieniądze na Shelter Box http://www.shelterbox.org/ , czyli 1000 $. Moja ulubiona część orientation to na pewno wymienianie się przypinkami i wizytówkami, a następnie wspólne zdjęcia!!
POLSKA!! Kate (rebound) Paweł i ja

Moja flaga z podpisami wszystkich inbound i rebound

Marynarka RYE





Polska, Brazylia, Finlandia, Francja, Meksyk




USA, Meksyk, Japonia, Polska


Brazylia, Niemcy, Polska, Indonezja

Inbounds

Wszyscy

Europa


Friends (South-East Alaska)



Shelter box & Inbounds

I jeszcze raz Indonezja, Brazylia, Polska i Niemcy!
W Stanach jestem już miesiąc! Jak dotąd nie miałam żadnych depresji ani homesicków tak jak wielu innych wymieńców. (Zobaczymy kiedy mnie dopadnie :P ) 
Co do szkoły to po nieobecności przez 3 dni z powodu wyjazdu, miałam dużo nadrabiania (87 zadań z algebry, 2 artykuły na dziennikarstwo, mowa na debate, 15 ogromnych zadań/problemów na biologie, oraz wypracowanie na government i 2 quizy na gov.) ale wyrobiłam się w ciągu jednego wieczoru i to bez zarywania nocy, jak siadłam do tego wszystkiego o 15 30 to skończyłam o 21:30  ale warto było bo jestem na bieżąco i problem z głowy, Ameryka uczy systematyczności!! A co do tego deabte co napisałam wcześniej, to jestem w szkolnej drużynie DEBATE, polega to głównie na rozmowach i uczeniu się argumentowania swoich wypowiedzi, ale nie to nie jest tak łatwo jak się wszystkim teraz może wydawać, codziennie uczymy się historii świata, aktualnych wydarzeń, sławnych cytatów itp. a następnie uczymy się wykorzystywać wszystkie informacje w rozmowach. A najlepsze jest to, że drużyna debate podróżuje po całej Alasce, bo debaty odbywają się w każdej szkole tylko raz w ciągu sezonu :)
 Do ciekawych momentów w szkole to na pewno można zaliczyć dzisiejszą lekcje matematyki, dostaliśmy do zrobienia na lekcji 55 zadań powtórzeniowych do dużego testu, więc jak my sobie pisaliśmy te wszystkie i równanie itp. nasz nauczyciel włączył sobie matematyczną grę na tablicy i jeszcze specjalnie nas pytał co ma teraz zrobić :) Jest to zdecydowanie mój ulubiony nauczyciel a zaraz po nim oczywiście nauczyciel governmentu i biologii. 
O i z interesujących rzeczy to pragnę zauważyć, że uczą mnie sami mężczyźni! Nauczycielek jest zdecydowanie mniej niż nauczycieli, gdzie w Polsce jest zupełnie na odwrót!!  
Matma i tablica interaktywna z grą naszego kochanego nauczyciela ( tablice interaktywne i mac-i to normalka są w każdej klasie )

 Pozdrawiam wszystkich i do napisania !

4 komentarze:

  1. hej , na tym zdjeciu wymiencow z europy widze flage turcji ? ale nie wymienilas jej w tych krajach na poczatku..

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne zdjęcia, jakie wesołe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Marianna bo to jest rebound, w tym roku w moim dytrykcie nie ma turka jako inbound :)

    OdpowiedzUsuń